Gårdagen..

Igår var verkligen inte min dag! Kände redan när jag gick upp att det skulle bli en jobbig dag. Bussen gick sönder på stationen i Kallhäll så vart lite småsen till jobbet.
Sen på första promenaden så träffade vi ett ungdomsgäng (vad gammal jag låter) som smällde smällare ca 5 meter ifrån oss.. Å jag hade ju lyckats då å få 5 skotträdda hundar i min grupp som verkligen fick PANIK! Dem drog som bara den så jag kasta mig ner i en snöhög för å få stopp på dem. Som tur e så sitter dem ju "fast" i midjan på mig! Hade jag haft dem i handen så hade jag tappat dem eftersom jag inte var beredd alls. Så fick sitta i snöhögen ett bra tag innan dem lugna ner sig å jag kunde gå tillbaka. En av våra valpar slet sig å stack för att hon blev så rädd. Som tur va så kom hon tillbaka för hon sökte ju tryggheten hos oss. Men hon va inte skotträdd innan igår men vi får se hur hon e nu. Hon va fortfarande rädd på eftermiddag bara vi närmade oss området där det smällde..
Å eftersom jag inte var beredd så drog ju hundarna iväg me mig en bit innan jag hann reagera så nu sitter jag här med en sträckning i rygg/nacke å en otrolig träningsvärk i hela överkroppen. Det var extremt tungt att försöka hålla emot när 3 stora hundar har ren panik å drar allt dem har. Så inatt har jag knappt sovit för att jag kan inte hitta någon bra ställning för min rygg. Allt detta bara för att nån idiot tycker det är roligt med smällare.
Vi kan ju tyvärr inte polisanmäla utan namn å namn kommer vi nog aldrig få tag på. Vi ringde skolan vi stod utanför men eleverna var inte från den skolan tyvärr. Dem kan ju komma från vilken skola som helst.
Vi hade även en ny praktikant igår. Det var hennes första dag å så e d sån ren panik. Hon va själv rädd för smällare så hon såg helt chockad ut. Dem lät ju riktigt högt! Stackarn!

Aja nu e d dags för lite frukost! Idag blir det fullt upp på dagis, helena trimmar å vi har massa hundar här. Efter jobbet blir det till att sola me H =) Hoppas att det ska hjälpa lite mot min psoriasis.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0