En till hund?

Mopshane på 3 år söker nytt hem! Han verkar jättemysig och jag är helt klart intresserad. Har pratat massa med hans matte nu å får se om vi ska träffas. Hon bor i Borås så det är ju en bit härifrån!
Men jag e så velig. Vet inte alls om det är en bra ide eller inte. Mamma å pappa kan tänka sig å passa 2 mopsar så det skulle funka. Men jag vet inte om jag har råd rent ekonomiskt. Men det blir ca 500 kr extra i månaden.
Sen e jag orolig för hur Siri kommer reagera.. tror inte hon skule bry sig så jättemkt och jag tror att hon skulle tycka om att få en kompis.

Skulle vilja ha lite tips å råd från er som känner mig och Siri =) Skulle va kul med era synpunkter!

Bullen 3 år! =)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag tycker du ska fråga dig själv ett par saker:

Är det en mops du vill ha som nästa hund?

Vill du ha en vuxen hund och inte en valp?



Du har pratat mkt om att skaffa en petit-vad-dom-nu-heter, som orkar och vill hänga med mer en vad Siri gör, och då en valp, vilket gör att det här känns som en jag-vill-ha-en-till-hund-nuuuuuuuu-spontan-idé. Missförstå mig inte, spontant kan vara bra. Linda var en super-spontan-hund. Ingen hade några planer på att det skulle komma in en till hund i vår familj, men det blev ju trots allt hur bra som helst.



Men en vuxen hund kan du inte forma som du vill, den har redan sin personlighet och kanske har beteenden som inte fungerar i din vardag som den förra ägaren inte hade några problem med.



Vad det gäller Siri tror jag inte det blir några problem, det är nog mest du som inbillar dig att det kommer bli problem. Hundar är flockdjur, och siri är en hund. Så känn efter vad du vill. Det är bara du som kan ta det beslutet. Gu vad negativ jag låter, hemskt ledsen för det, inte alls meningen. :)



Men i slutändan tror jag på att känns det rätt så är det rätt. :D

2010-01-09 @ 15:43:09
Postat av: Ellinor

Så söt :D

2010-01-09 @ 17:05:51
URL: http://bergflyttarin.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh Bullen är ju hur söt som helst! Har du kollat med Henke ifall han är sugen på en hund till (eftersom ni lär bli sambos inom en snar framtid kanske det är bra att kolla läget)? :) Du har ju hundar som stort intresse så en hund till skulle passa dig och Siri fint! Jag röstar för Bullen!

2010-01-09 @ 20:55:58
URL: http://ulrikachu.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nämen det va den sötaste nunan idag!

Tid och plats finns det ju för en moppe till. Sen tror jag att du kan få råd med 500 till i mån om du tror att ni kommer att öka era löner på dagiset i framtiden. Men jag tror att glädjen att ha en till är värt priset. Hur mycket får du betala för honom?

Siri tror jag inte är ngn fara, hon måste ju vara van vid nya vovvar som kommer och går i ert hem och om en stannar kvar blir hon säkert glad =)



Åker du till borås kan ni ju natta hemma hos mig på vägen om ni inte orkar köra hela vägen på en dag ;)



Kram

2010-01-09 @ 23:55:48
URL: http://metrobloggen.se/05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0