Siri inlagd!!!

Denna dag har hittils vart så himla hemsk! Vet inte ens vart jag ska börja.. Jag hade sett framemot denna dag länge å hade velat lega å sola hela dagen!

Imorse så gick jag å Siri upp vid halv 8 för att ta en promenad med Helena å Meya! Vi gick vår vanliga skogsrunda men hann inte komma så långt. Siri började flåsa lite och till sist spy! Det var inte varmt eller så men hon kan ju spy ibland. Men sen satt hon sig ner å sen föll hon ihop! Jag fick ren panik! Å hon var som en säck potatis! Som tur är så ringde jag till H som var hemma å sov att han skulle hämta upp oss med bilen så vi kunde åka in till djursjukhuset.. Tyvärr var det bara Bagarmossen som var öppen eftersom detta hände vid 8 tiden... Vilket är på helt fel sida av stan för oss... Helena var hur snäll som helst å ringde å prata me dem så jag kunde fixa skjuts å pengar =) Vi kom dit akut men fick ändå sitta å vänta i ca 1,5 timme innan vi kom in.. Siri var riktigt slö å ville helst inte röra på sig alls.. Men medans vi satt där så kändes det ändå som om hon blev mer å mer medveten... Till slut kom vi in å dem började med att röntga hennes lungor eftersom hon andades så himla tungt. Röntgenbilderna visade ingenting så Siri fick stanna kvar över natten så dem kunde hålla koll på henne samt ta mer prover.. Kan inte ens förklara hur lessen jag är just nu! Å hur hemskt det känns!

Jag klarar inte av å va hemma i min lägenhet så jag å H ska åka å sola nu som vi hade tänkt från början.. Det ekar verkligen tomt men samtidigt e det skönt att veta att hon har det bra!! Veterinären å djursjukvårdarna var underbara! Men det är så tomt!

Hon va lite piggare när vi åkte men hon kunde fortfarande inte gå och ville helst inte röra på sig alls! Hon hade även undertemp och frös mkt! Vi tror på nån förgiftning! Hon går ju lös när vi är ute å hon kan ju äta saker ute.. Vet att hon hittade en bit morot som hon åt upp ca 5  minuter innan "anfallet" men morot brukar hon äta... Känns iaf grymt läskigt å jag vet inte vart jag ska ta vägen!

TACK till Helena för att hon hjälpte mig med telefonsamtal å bära Siri imorse!
TACK till H som körde som en biltjuv för att komma dit så fort som möjligt!
TACK till mamma å pappa för att dem utan tvekan ställde upp och följde med!

Utan er hade det aldrig gått så bra som det gjorde å jag hade inte vart lika lugn utan er! TACK!!!

Så håll tummarna för att Siri kryar på sig å att hon får komma hem imorn!



Kommentarer
Postat av: Sofie & Sally

Stackars Siri! Men hon är säkert snart bra igen ska du se! Vi håller alla tummar och tassar!

2009-05-30 @ 17:44:51
URL: http://stallions.se/sally
Postat av: Ulrika

Fy så hemskt! Hoppas den lilla tjejen är på benen igen snart. Många kramar!

2009-05-31 @ 10:54:55
URL: http://ulrikachu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0