Mitt hundval!

Har precis läst ut boken "Marley och jag" c Den handlar om en världens värsta hund och dess ägare! Tyckte om boken och alla borde läsa den! Jag uppskattar Siri mer efter att ha läst den =P Alla hennes sattyg är inget jämfört med Marley's =) Det är ju dessutom en av dem mest sålda böckerna i USA och ägaren har vart med i Ceasar Millans program och pratat om boken! Men jag läste den på svenska vilket gjorde att ibland var översättning lite konstig så läs den på orginalspråket engelska! Boken har även blivit film nu men som vanligt är nog filmen mycket sämre än boken. Såg att Sofie hade skrivit om sitt hundval häromdagen i sin blogg och efter att ha läst denna bok så blev jag lite inspirerad till att också göra det!

Mitt hundval

När jag var ca 8-9 år så började jag tjata på mina föräldrar att jag ville ha hund och framförallt en golden retriever. Mina föräldrar ville helst ha en vuxen hund och jag kommer ihåg att vi ringde på en annons där dem sålde en 1 årig golden retriever men att den redan var såld när vi ringde. Jag grät i flera dagar för jag ville verkligen ha hund! Efter ett tag kom min pappa hem och han hade pratat med en mopskennel som sökte fodervärd till en tik på 1,5 år. Jag visste inte riktigt vad det var för hund men jag brydde mig inte så mycket så länge jag fick en hund! Vi gick dit och hälsade på och jag tyckte att mopsen va bland det fulaste jag sett och verkligen inte alls lik den golden retrivern jag ville ha! Men hellre en mops än ingen hund alls! Så Moa flyttade hem till oss strax efter och vi var oskiljaktiga. Jag tyckte det var jättekul att ha hund!
När jag sedan flyttade hemifrån så fick Moa stanna kvar hos mina föräldrar och jag kände att det var riktigt tomt utan hund! Så jag började genast kolla upp golden retriver kennlar och hittade ganska snabbt en som låg i närheten och som hade riktigt fina hundar! Jag kontaktade kenneln och bokade tid för att komma och hälsa på! Några dagar innan jag ska åka och kolla på golden retriver valparna så ringer kenneln som Moa kommer ifrån! Moa hade blivit mormor till 6 jättesöta mopsvalpar och kenneln letade nu efter en fodervärd till en tik och tänkte då på mig! Jag sa inte ja på en gång för jag var inställd på min golden valp men jag gick med på att åka dit å titta iaf! Man ska aldrig bara åka och titta på valpar, slutar oftast med att man får med sig någon hem! Så vart det även här! Jag föll direkt för Siri men kenneln skulle ha sista ordet eftersom tiken skulle gå i avel! Siri var tjockast av alla och första gången vi träffades så gick hon och satte sig vid min sko och tugga skosnören =) Hon var bland det sötaste jag har sett så jag blev med mopsvalp! Och jag har inte ångrat mig alls. Mopsen är en ras för mig och passar mig perfekt! Den orkar gå i skogen länge samtidigt som den inte kräver det. Jag har nu i efterhand kommit fram till att jag inte skulle ha orkat med en golden retriever, dem kräver så mycket mer än vad en mops gör!
Siri och jag passar varandra perfekt! Hon har ju sina egenheter och sina sattyg men hon är ändå världens bästa hund!


Kommentarer
Postat av: Sofie & Sally

Roooligt att läsa :D

2009-01-27 @ 17:50:57
URL: http://stallions.se/sally

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0