Bostadslös?

Så allt med Agria löste sig till slut iaf någorlunda bra!  Fick iaf numret till han som hade sagt upp min försäkring på agria.. Han är även min uppfödares ombud, Ringde även Bibi och hon vart lika chockad som jag.. så han erkände sitt misstag å betalar nu ut 3100 för siris operation samtidigt som jag fick teckna en ny försäkring hos dem.. Jag skulle egentligen vilja byta men siri har haft rätt mkt problem och det skulle nya försäkringsbolag krångla massa med.. Nu skulle han fixa så att allt som hänt tidigare finns me i denna försäkring... så om hon får hudproblem, tumör eller liknande så kommer det gå på försäkringen... däremot så får jag inte pengarna tillbaka för den försäkring jag har betalar till i juni! Eftersom jag har betalat via uppfödaren så finns det inga papper på vad jag har betalar, inte ens bibi kunde få pengar tillbaka.. skumt men men.. får ju iaf mer pengar tillbaka från operationen som lite kompensation.. så det går nog jämt ut... Han som jag prata me var hur trevlig som helst och gjorde verkligen sitt bästa... Han ringde mig vid 21 igår kväll bara för att meddela allt verkade vara klart nu,,, Jag ringde honom vid 15 å förklarade allt.. vilket betyder att han satt hela kvällen för att fixa detta... =) så han va faktiskt den första vettiga människa jag har pratat me på Agria!
När jag fick mailet om att jag inte hade någon försäkring så fick jag prata me en tjej som inte verkade fatta vad problemet var eller varför jag var så arg! Aja alla kan ju inte vara smarta..

Så kan man ju passa på å gratta helena till lägenheten =) Blir vi grannar i kallhäll! Så lätt blir man inte av me henne =P =) haha skoja bara.. nu e d bara jag som e bostadslös... har precis anmält mig till en 1:a här i jakan via internbyten... Men man måste ha bott i lägenheten i 3 år för att få söka dem lägenheterna,. Vi har bott i 3 år nu i mars så jag hoppas att dem inte e så petiga.. Det skadar ju inte att söka iaf! Man kan ju hoppas på att det bara är jag som söker den lägenheten för då lär dem ju göra ett undantag! Det jobbiga med att söka lägenhet är att det är så mycket väntetid hela tiden... denna lägenhet som jag sökte nu får man svar på om 1 vecka...
Jag ska även ringa på 2:an jag vill ha här i Jakan... Har mailat henne men hon har inte svarat... Jag har inte sovit en blund i natt för att jag kom på att jag måste ringa henne idag... detta är en av mina stora fobier... jag hatar att va på folk, hatar att ringa å störa! Alla säger att jag borde ju va van eftersom jag har jobbat som telefonintervjuare... Men detta startade efter att jag börja jobba där.... man fick så mycket utskällningar hela tiden så jag har verkligen jättesvårt för att prata i telefon med främlingar... har svårt å prata i tele överhuvudtaget... å jag känner att eftersom jag redan har mailat henne så kanske hon inte svara för att hon inte var intresserad å så ringer jag å tjatar! USCH! jag har försökt ringa henne sen i söndags, men har verkligen inte klarat av det... får panik varje gång.. hon har dessutom bara lämnat ett hemnummer så får väl ringa lite senare... Vi kommer ju bo kvar till maj men jag vill ändå har det klart så jag vet att jag har nånstans att ta vägen i maj... visserligen kan jag alltid bo i Viksjö men det vill jag verkligen INTE! då kommer jag hamna från början på järfälla hus hemsida... å då kan det ta 2 år innan man får en lägenhet...
Om han i barkarby säger nej till vår 4:A eller om järfälla hus inte godkänner honom så känner jag att jag är helt körd... då vet jag att jag kommer hamna i Viksjö... Vill bara veta vad som kommer hända...

Va ju även hos veterinären med Siri igår och vaccinera samt kollade hennes ögon.. Hon har verkat lite irriterad i ögat ett tag så va lika bra att kolla.. men sanna kunde inte hitta något fel me ögonen =) Mops har ju ofta problem me ögon så det var skönt å höra att hon inte har det.. Men jag fick ögonsalva som skulle minska irritationen om hon var irriterad i ögot.. Hon kliar sig hela tiden så får hoppas på att det hjälper... annars får vi kolla hennes tårkanaler.. men det får jag vänta ett tag med tills min nya försäkring gäller =)

Är som en zombie idag... så himla trött med huvudvärk å riktigt ont i ryggen... bytta skift me helena så kommer ta ett bra tag innan jag får komma hem... men ska nog överleva...

NU ska jag göra mig iordning så jag kan gå ut me min grupp!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0