uppdatering bostad

Så nu har jag även vart i kontakt me Järfälla Hus å de kan inte hjälpa mig heller... Även min mamma ringde å tjata på dem... När jag ringde så sa dem bara att d fanns inget dem kunde göra. Dem tyckte jag va dum om jag sa upp lägenheten för då hamnar jag i ännu sämre läge... men jag har ju inte råd å bo i den själv... när mamma ringde så började tanten prata om att hon visste någon lägenhet på frihetsvägen som hon skulle kolla upp... å återkomma.. Nu räknar jag inte med att hon kommer höra av sig men jag tycker det är helt sjukt hur olika dem behandlar folk... Känner verkligen hur dem ser ner på mig för att jag "bara" är 23...
Men H nämnde nu att jag kan ju vänta me å säga upp lägenheten till 1:A april så får jag en månad extra på mig att hitta något... då får jag bara en månad som jag ska betala själv... å d klarar jag...
Jag ringde även banken å jag får inte låna om jag inte har kontantinsatsen själv... vilket jag inte har.. så den tanken har jag i princip redan gett upp.. mamma har ju sagt till mig att hon kanske kan låna pengar till handpenningen men känns fel å låna så mkt pengar av dem... mamma e ju arbetslös...
Men som det ser ut nu så flyttar jag hem igen i sommar.. å jag börjar iaf vänja mig vid tanken... ska nog iaf försöka hitta en lägenhet som jag kan bo i ´2.a hand... om någon har något bra förslag på hur jag ska hitta en andrahandslägenhet så säg till! För då kan jag bo i andra hand samtidigt som jag söker lägenhet via järfälla hus...

får se hur detta slutar... som H sa igår så ska jag va glad över att jag har någonstans att ta vägen iaf.. att jag har möjligheten att flytta hem igen... dessutom så är jag alltid hemma hos honom...

Kommentarer
Postat av: Ellinor

På blocket brukar de finnas andrahandslägenheter å rum, Lycka till!

2009-02-06 @ 12:58:04
URL: http://bergflyttarin.blogg.se/
Postat av: Sofie & Sally

det kommer gå bra! Dom säljer ettan precis brevid oss! Mats pettersson har bott där! ;)

2009-02-06 @ 14:22:50
URL: http://stallions.se/sally
Postat av: Ulrika

Martin och jag hittade vår lägenhet på Blocket. Även Eniro köp och sälj lägger ut lägenheter som hyrs ut i andrahand. Finns även en sajt som heter andrahand.se, men där får man lägga nån peng i månaden för att få tillgång till de nya annonserna. Det löser sig ska du se! Kramar

2009-02-07 @ 16:08:55
URL: http://ulrikachu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0