Skum mäklare nr 2

Så imorse vad jag å H på lägenhetsvisning igen.. Den va fräsch och med nytt badrum.. Mäklarn är lite småsnobbig å verkar inte gilla att småprata men d e ok! Utgångspriset på denna va 525.000 vilket kändes som lite mkt! Men den känns mer värd 525.000 jämfört med den andra eftersom den har renoverad badrum.. visserligen ganska många år sen men iaf!

Så jag tänkte på saken.. Prata me massa folk om d verkligen är värt så mkt pengar.. å alla sa ja! Även om dem inte har sett den... va även tvungen å fråga H så att den inte lukta - själv är jag tokförkyld så mitt luktsinne är obefintligt! Till slut kom jag fram till att det är värt d! Så jag ringde mäklarn å skulle lägga mitt bud på 525... Då börjar mäklarn med att säga att dem har nog ändrat priset för den å säljarn begär nu 550.000... å d e alldelles för mkt för mig! Så jag pratar ett tag me honom å säger att mitt bud är 525.000 å inget annat! Å frågar självkalrt om han fått något annat bud, vilket han inte har!! Mäklarn babblar på om att jag kan glömma denna lägenhet men om jag säger 550 så kan jag få den på en gång.. Håller iaf fast vid min sak å säger att om säljarn inte godtar mitt bud eller får ett bättre så får det va så. Jag tänkter INTE ge mer!
Efter det har gått många timmar så har jag redan gett upp tanken eftersom han va sååå negativ.. Vid 16 ringde han tillbaka å sa att lägenheten är min om jag vill ha den! Säljarn gick med på budet! Så nu ska jag skriva kontrakt imorn kl 12.. ska ta me mig H eftersom denna mäklare e såååååå skum! Han säger hela tiden att han har fler som är intresserade och att han ska visa lägenheten för fler imorgon em men om jag skriver kontrakt så ringer han runt å ställer in det hela! Vet verkligen inte vad jag ska tro om honom.. känns bara som om han försöker lura mig! Men d e ju mtk för att jag e så ung! Tror inte han hade räknat med att jag skulle säga emot så mkt! Så imorn ska jag ringa banken å bara dubbelkolla allt! Har redan ringt mamma å dubbelkolla mitt lånelöfte me henne eftersom det var hon som prata me banken å fixa med allt! Får lägga 80.000 i handpenning men det är helt ok! Jag vågar ju verkligen inte hoppas lika mkt denna gång, speciellt inte när mäklarn är som han är! Känns riktigt skönt att H följer med! Han säger alltid vad han tycker å tänker.. dessutom tror jag inte att mäklarn är lika kaxig mot H som han e mot mig! Om jag vore mäklarn skulle jag känna mig sååååå bortgjort å va lite smörig nu! Men tydligen inte!

Så nu får vi se hur detta går! Idag är ju även Moas födelsedag.. så känns kul å få någon positiv nyhet! Men än så länge så vågar jag inte hoppas som sagt!

Nu ska jag iväg till H... han står å lagar mat till mig! LYX! bättre pojkvän får man leta länge efter! Börjar inse hur bra jag har d!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0