Hunddagis bra eller dåligt?

Läste precis ett inlägg i en blogg där en tjej skriver att hon tycker det är helt fel att hunddagis går med 6 hundar i taget på sina promenader! å att dessutom den dagisfröken hon såg hade pratat i telefon samtidigt!
Tydligen inte bra att prata i telefon när man är ute å går med hunden, inte ens privat.. lite väl överdrivet tycker jag! Man märker väl själv vad man klarar av å inte klarar av! Det beror helt å hållet på hund å ägare!
Vi går i grupper med ca 3-8 hundar när vi tar promenader å det funkar jättebra annars skulle vi inte göra så! Hundarna på dagis vet vad som gäller så det är hur snälla som helst! Dem drar inte i koppel å dem jagar in fåglar! Visst när dem börjar dagis så brukar dem testa men dem lär sig snabbt!

Tycker det är riktigt synd att det är så många som är emot hunddagis. Visst det finns vissa dagis som är sämre än andra men man ska inte dra alla över samma kam. Själv tycker jag hunddagis är bra för att många skulle inte kunna ha hund annars.. dessutom tycker hundarna det är kul med kompisar och dem lär sig vara sociala med andra hundar!  Det är inte synd om hundarna som går på dagis! Våra hundar på dagis älskar att komma hit å busa med sina kompisar!

Sitter å diskuterar detta inlägg med Helena å hon sa "tänk bara människodagis där dem går med 15 småbarn med 1-2 vuxna, vad kan inte alla dem barnen få för sig å hitta på?" riktigt bra sagt!

vart ju iaf dagens skratt!
Inlägget som hon skrev kan ni läsa här!

Tror att jag håller 6 hundar på denna bild! =)

Vill gärna höra era åsikter om detta, skulle kunna skriva om detta hur mkt som helst! Det är alltid kul å höra hur folk uppfattar hunddagis!

Kommentarer
Postat av: Helena

Du håller 7 hundar på bilden =)... man ser bara Lennox skugga på ena sidan och kopplet som går från honom =)

2008-11-21 @ 09:10:59
URL: http://www.metrobloggen.se/enegren
Postat av: LillAnnie

Som jag skrev till Helena så är jag skyldig dig o alla andra som jobbar på dagis en ursäkt för mitt felinformerade skalle. Jag tror säkert att ni gör ett underbart jobb,.eller vänta jag tror inte alls det! Jag VET att ni gör det , Troja älskar sitt dagis o till o med försöker springa i föreväg till dagiset ... jag älskar tanken med hunddagis och jag ser att det kanske inte helt framgick i min text. Men vad ska man göra när folk som vet mer än mig säger såna saker som jag skrev om? Jag har bara haft hund i snart 2 år, så jag vill ju inte börja vimsa in mig i misstolkningar från mig själv..jag är asbra på att misstolka saker som du kanske märkt, men jag står för att jag haft fel o tar åt mig av det. läs min blogg där jag förklarar mig o jag hoppas du förstår mig. Jag är tacksam för att du o din blogg fanns så jag kunde förkovra mig i att experter faktiskt kan ha fel.o d e ingen irioni i detta ,jag menar det.. jag tror mer på de som jobbar på dagis ,ni kan ert det tvivlar jag inte på,..jag hoppas du godtar ursäkten o förstår att jag tidigare var missinformerad.

2008-11-22 @ 00:00:03
URL: http://metrobloggen.se/lillannie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0