Snabb uppdatering

En liten snabb uppdatering från veterinären idag... Vi hade ju tid kl 8 så vi åkte redan kvart i 7 hemifrån för att hämta Ellie å sen raka vägen till Albano.. Dem va tvunga å söva henne för att kunna röntga. Dem tog massa bilder å Siri va så himla söt... Varken undersökningen eller röngtningen visade ngt fel på hennes fram eller bakben. Men däremot kunde dem se att hon har höftledsdysplasi på vänster höft.. Inte mkt så d e inget som hon direkt har jätteont av.. Men fick iaf recept på smärtstilande om jag skulle vilja använda d =)

Skönt att denna dag e över... Jag har vart så orolig.. tyckte d va rätt läskigt å söva men d gick jättebra.... Alla på Albano är så himla trevliga å snälla å duktiga.. Känner mig mkt lugnare när jag är där.... Många har ju så mkt fördomar om just mopsen men dem här är inte fördomsfulla. Det är iaf minst 2 i personalen som har mops! =) Albano rekommenderas verkligen av mig å jag kommer nog aldrig åka någon annanstans när d gäller större saker... Annars har jag ju Sanna (marhagen) som också är duktig... Men hon har ju ingen röntgen eller så...

Blev ingen världsutställning för oss.. lite tråkigt men jag orkar verkligen inte nu å jag känner inte för å lämna Siri själv heller... Hon är fortfarande riktigt trött å hon e så mammig när allt inte e som vanligt =) Så nu ska jag gå å lägga mig i sängen å gosa å sova me henne =)

Å min nästa hund kommer jag nog inte försäkra på Agria! Sånt himla krångel när man ska direktreglera.. Vi satt i nästan 1,5 timme å vänta på dem! Men slapp iaf betala så d blev bara 600 kr =) Skönt!


Tack för allt idag Ellie =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0